De contactpersoon van Artifact Gallery (New York) zal me ongetwijfeld “lastig” vinden dat ik hem bestook met allerlei vragen rondom een eventuele expositie in de galerie, maar aangezien ik nog niet alles volledig helder heb, heb ik vanavond opnieuw een e-mail gestuurd en hem min of meer bestookt met een aantal vragen.
De Artifact Gallery is gelegen in Lower East Side met meer dan 200 galerieën en kunstinstellingen, waaronder het New Museum, het Tenement Museum en het International Center of Photography.
De galerie biedt mij de mogelijkheid om te exposeren in hun eigen expositieruimte, maar ook, fysiek of digitaal, bij kunstbeurzen in New York, L.A., Miami, Monaco en museum expositie in Zuid Korea.
Daarnaast biedt de galerie (weliswaar tegen betaling) de mogelijkheid om onder de aandacht te komen bij MoMA (Museum of Modern Arts), Brooklyn Museum, New Museum, The Andy Warhol Museum, International Center of Photography, Jewish Museum, Japan Society en luxe merken als Mercedes, Saks 5th Avenue en St. Regis Hotel.
Ook tegen betaling kan een intensieve multi-media reclame campagne op touw gezet worden in de NY Times, Wall Street Journal, Newsday, Time Out New York, New York magazine, Village Voice, New York Observer, Daily News, New York Post, Huffington Post, Paper Magazine, WNBC, WABC, WCBS, Bloomberg, Artnet, Artforum, ARTNews, The Art Newspaper, Artinfo, Modern Painters, Art in America, ARTNewsletter, Manhattan Arts International, Art Journal, ArtNews en Brooklyn Rail.
Multinationals als Microsoft, American Express, PBS en NASA zijn vaste klant bij de galerie.
De vragen die me te binnen schoten naar aanleiding van de antwoorden die ik gisteren ontving, hebben betrekking op de invulling van een mogelijke sponsor, de vraagprijs (marktwaarde) van een foto, maar ook hoe het zit met een overeenkomst/contract die hoogstwaarschijnlijk getekend zal moeten worden.
Daarom heb ik vanavond de volgende e-mail gestuurd aan de contactpersoon:
“Thank you for your quick reply! I appreciate that!
Also thank you for your answers to my questions.
Another company in New York I have worked with in the past (that has gone bankrupt lately) estimated the value of my photos between $6,000 and $8,000. It was also the pricetag to photos that were used in Art Expo New York. Although, according to this company, there was much interest in these photo(s), it never led to an actual sale.
Which makes me think that the pricing of the photo(s) was too optimistic or maybe even way overboard. This was some three years ago.
Because I don’t know how the market has evolved since, I’m absolutely clueless to what I can ask for a photo (of course depending on the size, whether it is framed or not, the material the photo is printed on and how many copies are ultimately in circulation).
So I’d like to have some advice from you.
About the sponsorship: most of it is clear to me, but your answer also brings up another question.
I can imagine that a sponsor want something in return, whether it is to pay back a certain amount (or maybe all) of money (like it’s a loan amount) or by advertising/promoting the sponsor/brand. Or are the sponsors sought from charities?
Forgive me for asking again, but you’ve mentioned two years 2022 and 2024 for scheduling an exhibition. I assume 2022 is a typo and should be 2024 (the year you mentioned in your second email). To me that could be the difference in saving money or ask for a sponsorship.
My last question is about the agreement/contract we probably have to sign.
Do you have an example of such an agreement/contract?
Warm regards,
Tjeerd Doosje”
Wordt vervolgd
Eerdere berichten over deze (mogelijke) expositie:
Aanvullende vragen beantwoord
Opnieuw enkele vragen
Antwoord ontvangen
Reminder gestuurd
Nieuwe vragen
Antwoord op vragen
Mail gestuurd
Eerste e-mail ontvangen